Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

" BERAMAL KERANA ALLAH "

Friday, May 14, 2010

BANTAH KONSERT INUL DARATISTA

Tawau : Dewan Pemuda PAS kawasan Tawau bertekad akan membantah Konsert Inul Darastita yang dijangka diadakan pada akhir bulan Mei ini jika melihat pada iklan-iklan yang tersebar luas di laman Facebook.

Tindakan membenarkan konsert berkenaan adalah satu penghinaan kepada rakyat dan masyarakat Tawau terutama sekali yang beragama islam kerana kita semua maklum bahawa Inul sendiri pun ditolak oleh Ulama-ulama dari negara asalnya Indonesia yang mengganggap aksi goyang pinggulnya sebagai aksi erotik dan berbaur lucah.
Sehubungan itu, Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau juga ingin menyeru kepada semua pihak supaya bangkit bersama-sama untuk menyuarakan bantahan sehingga Konsert itu dibatalkan. Pihak Pemuda PAS Kawasan Tawau juga menyeru agar pihak-pihak yang bertanggungjawab meluluskan permit bagi Konsert Ratu gelek Gerudi itu membatalkan segera kelulusan tersebut kerana konsert tersebut hanya membawa kepada keruntuhan akhlak dan kerosakkan moral yang buruk kepada masyarakat Tawau khasnya remaja.

"Kita yakin suasana akan menjadi panas bilamana penganjur gagal mengawal aksi penyanyi berkenaan dan akhirnya diselesaikan dengan cara yang negatif oleh penonton. Kita bimbang apa yang berlaku di Kuala Lumpur baru-baru ini juga akan berlaku di Tawau apabila berlakunya pergaduhan semasa konsert Artis dari Indonesia hingga menyebabkan kecederaan dan pengunaan senjata-senjata berbahaya yang dibawa masuk ke dalam stadium" Menurut Timbalan Ketua Pemuda PAS Tawau,Sdr Darmansyah ketika dihubungi semalam.

"Situasi yang sama tidak mustahil akan berlaku malah kerosakkan harta benda awam tidak akan dapat dielakkan apabila penonton-penonton sudah hilang kawalan dan kewarasan kerana begitu asyik dengan goyangan pinggul Inul dan juga kesan daripada penggunakan benda-benda atau bahan-bahan yang terlarang," tambahnya.

Menurutnya lagi, walaupun apa jua alasan yang diberikan, Pemuda PAS Tawau mengingatkan bahawa rakyat tempatan tetap menolak konsert ini. "Rata-rata penonton yang hadir di siri konsert beliau sebelum ini adalah dari kalangan warga Indonesia yang kempunan melihat aksi beliau di tanahair sendiri.Jika konsert ini berlaku, maka negara ini seolah-olah 'dilacurkan' kedaulatannya bagi melampiaskan keinginannya warga Indonesia yang tidak tercapai di tanahair mereka.

Justeru itu Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau akan membuat bantahan dengan menghantar beberapa memorandom kepada pihak-pihak yang berkaitan dan mendesak agar konsert Inul Darastita di daerah Tawau ini dibatalkan serta-merta sepertimana yang pernah dilakukan oleh Pihak Berkuasa Tempatan di Semenanjung yang juga membatalkan Konsert Inul di Stadium Larkin Johor dan Stadium Putra Bukit Jalil pada tahun 2008 lalu.

"Ya Allah berikanlah kami kekuatan"

No comments:

Blog Widget by LinkWithin