Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

" BERAMAL KERANA ALLAH "

Thursday, August 14, 2008

HIDUPKU...

15 ogos 2008

2.31 am

Satu pengalaman yang cukup menarik untuk saya kongsikan.

Kesibukan mengejar untuk memperbaiki akademik…midterm semakin hampir..saya rasa malas pula nak menatapi buku untuk diulangkaji. Melihat sahabat yang lain sudah mula menyibukkan diri untuk melihat kelompangan ilmu yang ada supaya tidak tersungkur di hari midterm mula dilangsungkan nota diperkemaskan perbincangan diperhangatkan malah nota kecil menjadi “azimat” dan teman kemana sahaja… saya macam biasa sibuk dengan kehidupan seharian...rutin harian kemana sahaja saya pergi pastinnya usaha untuk martabatkan islam...biarlah sahabat yang lain sibuk dengan akademiknya...namun biarkan juga saya menyibukkan diri untuk mendaulatkan islam...mengesat air mata sahabat ...masyarakat ..walaupun masih muda di arena perjuangan..tidak pernah merasai apa erti ..belantan FRU..ISA..malah sepang terajang....apatah lagi jalan terakhir iaitu syahid..namun hati nekad...jalan itu pasti datang....saya merindu.......'SENYUM MUJAHID MENUJU SYAHID.

Semalam kunci motor hilang..terpaksalah guna motor sahabat yang kebetulan ditinggalkan..ujian datang motor tu pula pancit ditengah jalan…awal paginya…kelas pukul 8…tekanan juga….dilewatkan…mujurlah fikiran yang waras bila buat kerja islami pasti dimudahkanya hati berbisik …

Pernah satu ketika adik usrah bertanya,,…tentang masalah hidup saya…seolah-olah dia melihat saya tiada masalah..saya menjelaskan…selagi namanya manusia pasti tidak pernah terlepas daripada masalah…tapi apabila ketakwaan kita bina ,redha dengan segala ujian …pastinya segala urusan akan dimudahkan…lingkaran kehidupan seharian saya tidak sama seperti sahabat yang lain apatah lagi mahasiswa lain…jauh sungguh berbeza….nak bersenam…kadang-kadang tidak bagi saya..nak bershoping bukan minat saya..

Nekad saya… hidup mati saya tumpahkan sepenuhnya untuk ISLAM. Ingin saja saya menjadi panglima perang terbaik untuk memimpin batalion tentera terbaik seperti mana kehebatan Sultan Muhammad Al Fateh membuka Istanbul ..ingin sahaja diri ini sehebat Talhah walaupun uzur dan tempang masih mampu menyahut seruan jihad dalam keadaan susah dan senang malah diri ini ingin sahaja menginsafi bait-bait rintihan Uthman Affan yang mengatakan sekiranya diperhitungkan di padang masyar samada ke syurga ataupun neraka rela diri ini menjadi abu melihat kedaaan hati......Ya Allah rindukanlah aku seperti mana rindunya khalid Al Walid terhadap syahid Di jalanMu...AMIN

No comments:

Blog Widget by LinkWithin