Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

" BERAMAL KERANA ALLAH "

Thursday, October 30, 2008

Jihad Akademik

Sekian lama tidak menulis di alam maya.
Sehingga kini baru ada kesempatan..keletihan dalam PRK..Selang sehari terpaksa pula melunaskan tanggungjawab akademik, Field work Ke Pulau Banggi Kudat..hari ini pula terpaksa melangsaikan semua tugasan Asggment yang diamanahkan Sem ini hampir melabuhkan tirainya... Tinggal beberapa hari lagi.. Terkenang kesilapan dan kelemahan... Apakah ilmu yang telah aku dapat sepanjang sem ini?

Sem ini mempunyai 'class' yang tersendiri dalam mewanai hidup ku sbg seorang mahasiswa. Sem ini amat bermakna dan banyak mengenalkan aku erti sebuah kegagalan.

Ianya tidak mudah ditempuhi tapi tidak mustahil untuk diatasi!!!

Kegagalan adalah permulaan sebuah kejayaan.

Memang ada kebenaran kata-kata ini. Kadang-kadang kegagalan lebih manis daripada sebuah kejayaan kerana pada saat kita menempuh kegagalan maka seluruh anggota akn digerakkan untuk mengatasinya.

Semua dalam permulaan yang baik.

Bermonolong sendirian adakah dah dilunaskan tanggungjawab sebagai seorang HAMBA?,ANAK ?MAHASISWA? jauh disudut hati...semua itu tak perlu diceritakan .

Sekejab rasanya berada di alam kampus ini rasanya tidak puas seolah-olah baru semalam sahaja mendaftar..tak terasa pula sekarang dah semester 5. Ingin sahaja ku perlihatkan kepada semua apa yang bakal tercipta selepas ini....

Moga kita semua dapat muhasabahkan diri. Harapan ku moga Allah menerima segala amal ku sem ini sebagai salah satu jihad dijalanNya.

Kini AKU semakin di penghujung perjalanan
Adakah AKU sudah melunaskan tanggungjawab yang di amanahkan

sebagai..
seorang hamba

sebagai seorang anak

sebagai seorang mahasiswa

sebagai seorang pemimpin

sebagai seorang sahabat
sebagai seorang.....????

AKU sangat Takut dengan hari yang mendatang

terasa dosa yang menyaluti tubuh
menjadi hijab untuk menagih rahmat-Mu
aku mohon sangat agar dipermudahkan sepanjang perjalanaan ini
bantulah AKU kali ini dalam JIHAD AKADEMIKKU.
Amin

1 comment:

Muslimin Agung said...

Salam Wasilah
Banyak-banyak berdoa bang. Insya Allah ada ganjaran untuk perjuangan kita ini. Manis rasanya bila kepahitan dikongsi bersama. Kami sentiasa bersama abg menerajui HM ke arah yang lebih sempurna

Blog Widget by LinkWithin