Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

" BERAMAL KERANA ALLAH "

Thursday, January 8, 2009

HATI SIAPA YANG TIDAK MENANGIS????


Masya Allah.... Melihatkan ratusan saudara seaqidah kita mati bergelimpangan akibat serangan tanpa henti oleh zionis yahudi dibandar Gaza masuk hari ke 13.





Hati sapa yang tidak menangis bila melihat dan mendengar saudara-saudara seakidah kita di aniaya oleh musuh Islam sejak zaman berzaman iaitu yahudi laknatullah.



Hampir setiap hari sms masuk dalam inbox telefon,email menceritakan tentang isu Palestin. Seruan solat hajat beserta bacaan qunut nazilah pada rakaat kedua solat, doa khusus umat para mujahidin dan tidak kurang juga seruan untuk mengadakan himpunan aman untuk menunjukkan kesatuan kita terhadap isu palestin.

Semua seruan ini tidak lain mempunyai niat yang ikhlas kerana Allah swt. Atas kesedaran dan rasa mahabbah yang lahir dari lubuk hati yang suci terhadap saudara seaqidah maka kita menyebarkan sms ini kepada teman-teman kita. Moga Allah swt menerima sebagai salah satu usaha kecil kita untuk saudara-saudara kita diPalestin.

Namun pada pendapat saya yang terpenting adalah diri sendiri perlu untuk mengerakkan seruan-seruan itu terlebih dahulu. Bukan sekadar kita menekan butang forword kemudian menyebarkannya kepada teman-teman kita. Kenapa kita di bumi sabah hanya sedikit sahaja yang celik tentang isu ini apatah lagi golongan mahasiswa ????.

Kemana Hilangnya rasa persaudaraan untuk membela..mungkin..kita lebih sibuk dengan masalah PTPTN ,BAS dan banyak lagi. Alangkah ruginya kita ini tidak pernah terdetik pun di hati untuk menyatakan sebarang bentuk bantahan ( terpulang, nak buat Demontrasi, edar risalah,ceramah ,tayangan,kutipan derma )..Harap kita yang celik sedar tetang isu ini.


Saya ingin memetik kata-kata Syeikh Ahmad Yassin sebagai renungan untuk semua:

"Apakan kalian tidak hanya mampu untuk menadah tangan berdoa memohon pertolongan dari Allah,tatkala kami meramalkan perang besar akan berlaku. Sesungguhnya kami telah mempertaruhkan nyawa kami, anak-anak kami, wanita-wanita kami, ibu-ibu kami, orang-orang tua kami, sebagai bahan bakar untuk menentang kekejaman yahudi"

Moga usaha kita mendapat redha Allah swt....

No comments:

Blog Widget by LinkWithin