Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

" BERAMAL KERANA ALLAH "

Wednesday, July 2, 2008

AZAM,CABARAN ,DUNIA BARU

Tahniah kepada adik-adik yang berjaya melanjutkan pengajian di IPTA sesi 08/09, semoga adik-adik bejaya dalam hidup…..amin.
Setiap tahun kemasukan mahasiswa bertambah ramai, jumlahnya bertambah dari tahun ke tahun bermakna kadar rakyat yang terpelajar bertambah dan ini adalah satu petanda yang baik bagi negara kita.
Tetapi bagi penulis yang penting adalah kualiti kepada mahasiswa kita bukan kuantitinya, sepanjang pemerhatian penulis, kebanyakan mahasiswa kita tidak mampu berfikir denagn matang, sebagai contoh walaupun kursus yang diambil mengkhususkan kepada sesuatu bidang tapi dia masih tidak benar2 kuasai bidang itu, tambahan pula mahasiswa kini sentiasa dibelenggu pemikiran nya supaya tidak berani terlibat denagn sebarang aktiviti yang melibatkan isu tergempar negara, bagi penulis ianya akan menjumudkan tahap pemikiran mahasiswa sedangkan mahasiswa perlu tahu dan bagi pandangan terhadap isu itu dan melakukan bagi membela rakyat yang tidak berpelajaran atau yang ditindas kerana mahasiswa tidak ada kepentingan tertentu untuk diperjuangkan, tidak seperti ahli politik dan sebagainya.
Jadi tindakan Kementerian untuk menkaji semula AUKU itu sangat-sangat penulis dokongi supaya malaysia kelak mampu megeluarkan mahasiswa yang benar-benar berkualiti dari segi ilmu, tokoh, dan sebagainya,. MAHASISWA PEMIMPIN MASA DEPAN NEGARA!!!
Semoga Mahasiswa kita kelak akan bertambah TARINGNYA dan beribawa sehingga mampu membawa identiti seorang mahasiswa yang benar-benar beribawa.Tiada istilah mahasiswa jumud bacul dan pondan dalam mendepani isu, penulis juga menharap tidak ada lagi suara sumbang mahasiswa yang menagtakan belum tiba masanya lagi kita mencampuri hal negar, belajar jelah dulu, pas habis nanti barulah ambil tahu, akhirnya jadilah seorang graduan yang hanya balik kerja membasuh kereta, bermain dengan anak , dan tidor begitu mudah kehidupannya tanpa perlu memikirkan hal masalah umat apatah negara…

No comments:

Blog Widget by LinkWithin