Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

" BERAMAL KERANA ALLAH "

Tuesday, December 2, 2008

KEBANGKITAN INI...

Menyelusuri perjalanan dakwahku, aku banyak ditarbiah oleh persekitaran dan ilmu yang aku perolehi secara tidak formal.

Ceramah-ceramah, kuliah-kuliah, majalah-majalah, makalah-makalah, sumber internet dan radio.

Aku diberikan kesempatan oleh Allah sebagai seorang yang suka memerhatikan karenah manusia dan menilainya dalam semua sudut.

Aku bukanlah pelajar sekolah agama untuk mendabik dada dengan ilmu agamaku, aku bukanlah seseorang yang pernah memegang tampuk kepimpinan persatuan Islam diiktiraf masyarakat seperti Akh Dzul Khairi dan (maaf guna nama akh) GAMIS untuk membentangkan hasil gerak kerjaku dan aku bukanlah juga seorang penulis hebat seperti Akh Faisal Tehrani yang mampu berbicara tentang keindahan Mongolia dan asal nama Samarkand. Aku tidak mampu!

Apa yang kumampu hanyalah mengomel berdasarkan secuit pengalamanku sepanjang berada di bangku persekolahan, dididik dengan aliran pemikiran nasionalis yang sekular.

Namun tanaman aqidah dalam dadaku lebih terkesan dan mengesankan hati nuraniku untuk menjadikan pedoman dalam hidupku.

Persekitaranku banyak berada di lapangan marhaen, apabila aku secara peribadi berhadapan dengan kelompok masyarakat yang pelbagai, dari seorang ustazah berjiwa patriotik sehingga ustaz haraki, dari seorang fakir jiwa kepada fakir harta, dari seorang gelap jiwanya kepada seorang yang gelap rupa parasnya, dari headbanger dalam pondok kecil sehingga headbangers di konsert besar yang gelap dan suram.

Ya, aku hampir pernah berbicara dengan mereka semua!

Aku pun tak mengetahui adakah wajar aku menceritakan perkara ini namun persekitaran yang membarah ini membangkitkan satu semangat dalam jiwaku untuk melaungkan pekikan peritnya hidup merantau di bumi Tuhan ni, membimbingku untuk ikhlas berjuang dalam masyarakat.

Aku sedih, perit, hina dan tak terdaya...

Pemikiran ummah kian bercelaru melihatkan kehadiran isme-isme yang secara Lebai Malang dibangkitkan oleh puak pemerintah ummah ini sendiri. Mereka mendabik dada membela Islam sedangkan pada waktu yang sama mereka menajisi Islam itu!

Sungguh biadap diriku melihatkan umat Islam disemai dengan fahamanan nasionalis, hendonis, kapitalis, sekular, liberal dan ideologi-ideologi bentangan kuffar yang lain oleh puak yang diangkat sebagai pemerintah dan penguasa di negeri makmur ini.

Mereka menempelkan kebiadaban mereka terhadap agama Allah ini tanpa rasa bersalah pun asal perut mereka dan kroni-kroni mereka diisi dengan bahan bakaran api neraka!

MasyaAllah ummatku.

Antum lihatlah pelbagai kehancuran yang berlaku di sekeliling kalian, melihatkan muslimah kian tidak berbaju, muslimin kian dahagakan seks, kanak-kanak dididik dengan agama Negara, dan orang tua menempah azab di liang lahad. Sedangkan mereka semua tidak sedar tentang kehancuran ini, tetapi kita sedar ikhwah akhawt sekalian!!!

Nah, saudaraku

Apa yang perlu antum menungkan lagi melihatkan Islam meratap hiba di bumi Malaysia ini, apa yang kamu gelakkan lagi melihtkan umat ini kian menuju kehancuran, apa yang perlu kamu tangisi lagi kalau segala-galanya sudah tiba di pengakhiran?

Sedarlah umatku, sedarlah! Aku tidak layak bersuara sebagai seorang pemidato, juga tidak layak bersuara sebagai seorang alim, tidak juga layak bersuara sebagai seorang pejuang bom di Afghanistan.

Cuma,

aku adalah aku, hamba Allah yang rela berjuang pada jalan ini. Bangkitlah kita semua menuju kejayaan. Sedarkah kalian kita akan bertemu Tuhan semula?


2 comments:

Muslimin Agung said...

Salam Wasilah Ukhuwah Fillah


Kasih sayang itu titi
Kasih sayang pengikat diri
Kasih Tuhan tiada bertepi
Sayang Tuhan janji-Nya pasti
Tanpa kasih sayang Tuhan
Tiada simpati tiada persaudaran
Tanpa kasis sayang Tuhan
Tiada bakti tiada kemaafan

Anonymous said...

Salam Wasilah Ukhwahfillah..

Satu artikel yang WAJIB diabaca oleh semua yang ingin membela islam..

Melihat kepada mehnah yang mendatang memungkinkan kita menjadi lemah..

Namun dengan restuNya maka tiada waswas kita akan dapat melaluinya dengan penuh redha..

Ayuh sahabatku,kita berjuang bersama membela agama ALLAH.

Blog Widget by LinkWithin